Zona Amfiteatru  este un ansamblu format din trei hoteluri: Amfiteatru, Belvedere și Panoramic – și dotări generale dedicate stațiunii Olimp, pentru care a fost rezervat probabil cel mai interesant sit din cadrul stațiunii, o porțiune a falezei care formează un golf, cu o lungime de 300 de metri și o adâncime de 20 de metri. Amplasarea pe faleză a ansamblului a condus la o soluție compozițională cu o serie de terase cu funcțiuni diferite, de la cele private, aparținând camerelor, până la cele publice, situate la niveluri diferite.

O primă terasă, amenajată cu garduri vii formează grădini individuale pentru fiecare cameră de la primul nivel de cazare. O a doua terasă este destinată piscinelor descoperite ale hotelurilor și este amenajată ca un parc, cu spații verzi mai ample și cu zone de vegetație mai înalta, amplasate astfel încât să nu împiedice priveliștea spre mare.

Ultima terasă este constituită de plaja propriu-zisă. Pentru amplificarea suprafeței de plajă s-au efectuat lucrări de îndiguire.

În aceeași idee a continuității dintre exterior și interior, cu exteriorul aparent împărțit în camere cu funcțiuni de socializare, apare și curtea interioară a hotelului Amfiteatru, spre care se deschid pe trei laturi spațiile comerciale specifice. A patra latură este liberă, cu orientare spre mare, astfel încât priveliștea să fie completă și din acest spațiu public.

Construcția Perlei Litoralului Românesc, Complexul Amfiteatru-Belverede-Panoramic a debutat la începutul anilor ’70. Compoziția sa arhitecturală unică, inedită, urmată apoi de o suită de dotări excepționale pentru acea perioadă, a transformat complexul într-unul dintre cele mai atrăgătoare ansambluri hoteliere din lume. Modelul a fost ”furat” apoi de investitori străini care au înfrumusețat imediat alte plaje ale Europei.

Hotelul amplasat central, Amfiteatru are 680 de locuri de cazare, Panoramic  425 locuri și Belvedere 467. Construirea ansamblului într-o perioadă foarte scurtă de timp, 9-10 luni, a însemnat un efort tehnologic remarcabil dar și o reușită arhitecturală. Poate tocmai de aceea cinematografia românească a fost atrasă de acest complex. În 1979, majoritatea cadrelor din faimoasa comedie “Nea Marin Miliardar” au fost filmate în cel mai luxos ansamblu hotelier de pe litoralul Mării Negre de dinainte de 1989, unde puțini turiști români își permiteau să se cazeze. În acea perioadă de glorie, la Olimp erau atât de mulţi turişti străini, că aproape, nici nu auzeai vorbindu-se româneşte.

După 20 de ani de la Revoluție, complexul a fost scos la vânzare, prin licitație publică. A fost cumpărat de timişoreanul Josef Goschy, cu aproximativ 20 de milioane de euro. Din lipsă de investiții majore, s-a degradat însă și mai mult, iar investiția s-a dovedit a nu fi deloc rentabilă pentru omul de afaceri bănățean.

Rămas în paragină de ani buni complexul hotelier din Olimp a fost achiziționat în anul 2016 de omul de afaceri Mohammad Murad. După cumpărare, președintele Grupului Phoenicia Hotels a susținut că brandul complexului din Olimp este încă puternic, motiv pentru care îl va păstra, iar la deschidere, complexul ar urmă să se numească Amfiteatru-Belvedere-Panoramic, Phoenicia Hotels.

Investitorul Mohammad Murad vrea să redea strălucirea stațiunii Olimp, având în curs de desfășurare renovarea integrală a complexului Amfiteatru-Belvedere-Panoramic. Investiția se va ridica la 15 milioane de euro, după cum a anunțat chiar acesta și este unul dintre proiectele cele mai ambițioase de la această oră, de pe litoralul românesc al Mării Negre.