Chiar dacă turismul este principala sursă de venit a business-urilor lui Mohammad Murad, care anul trecut au depășit 150 de milioane de euro, omul de afaceri și-a începuț cariera antreprenorială în alt domeniu. Omul de afaceri are doi frați și șase surori, iar tatăl său avea la Beirut o fabrică de confecții.

Mohammad Murad s-a implicat în business-ul tatălui încă de la vârsta de 13 ani. În 1983, la vârsta de 17 ani, a venit în România să studieze medicina. Primii trei ani i-a făcut la Iași, transferându-se apoi la Bucureșți, unde era student și unul dintre frații lui. A terminat facultatea în 1988, începându-și rezidențiatul ca medic neurolog la spitalul Colentina, unde l-a prins și Revoluția.

În afaceri a decis să între în 1991, considerând că veniturile câștigate ca medic sunt prea mici. Nu ascunde faptul că după Revoluție mama unui pacient pe care l-a operat i-a oferit șpagă. A refuzat și a fost certat de colegii săi. I-au spus că dă impresia că operația nu a decurs bine. A devenit antreprenor cu acte în regulă în 1992, odată cu deschiderea primului restaurant al lanțului Springtime, după un model de business împrumutat tot din Liban. Spunea că se gândea la o astfel de afacere încă din 1985, însă regimul comunist nu permitea o astfel de inițiativă. Nu avea experiență în alimentație publică, însă a învățat pe parcurs, așa cum a învățat să facă și turism, deținând peste 3.500 spații de cazare în 20 de hoteluri din România, cele mai multe, pe litoralul românesc.

Viață i-a demonstrat așadar că el este un pion important pe tabla de șah a turismului și cu acest gând a pornit în afacere și cu țelul de a face în fiecare an o investiție nouă de amploare și  să îi readucă României gloria de altădată.

A început timid, investind în hoteluri vechi din Mamaia, Jupiter și Neptun, iar în 2009, Mohammad Murad a pariat pe sistemul all inclusive și nu a pierdut nici de această dată.

Astfel, a deschis în zonă Năvodari, Phoenicia Holiday Resort, primul complex care imbină cazare, în 420 de apartamente, cu servicii de masa de tip all inclusive și program artistic .

Iar de aici pașii spre ascensiune au fost previzibili. În 2014 a fost inaugurat Phoenicia Luxury, clasificat la 4 stele, iar în 2017, Phoenicia Royal, clasificat la 5 stele. . Anul trecut și-a deschis porțile și Phoenicia Boutique Hotel, un concept special, cu 39 de apartamente, în care luxul și elegantă primează.

Pentru că respectă tot ce inseamnă patrimoniu turistic, în ianuarie 2019, Murad a redeschis Hotelul Lido din Bucureșți, după o perioadă de aproape 10 ani în care a stat închis. A fost nevoie de o renovare capitală, care a durat un an și jumătate, iar acum Lido este clasificat la 4 stele plus, are 115 camere, dintre care 18 apartamente, sală de fitness, o braserie și un restaurant. Omul de afaceri libanez, vorbește despre o investiție de peste 6 milioane de euro, insă spune că mai presus de bani, proiectul Lido este unul de suflet, la care visa incă din vremea studenției. Hotelul Lido a fost închiriat de la moștenitorii proprietarului de drept al clădirii, Constantin Angelescu, pe o perioadă de 15 ani, cu drept de cumpărare . 

In portofoliul Phoenicia există și hotelul Grand Phoenicia din Bucureșți, deschis în 2005, Phoenicia Express, Phoenicia Comfort dar și un complex de apartamente în regim hotelier, tot în zona de nord a capitalei. 

Poate că cel mai ambițios proiect abia acum va urmă. În 2016, omul de afaceri libanez a cumpărat Complexul Amfiteatru-Panoramic-Belvedere din Olimp și își propune să îl introducă în circuitul touristic vara această, după o investiție estimată la circa 15 milioane de euro.